Служба автомобільних доріг
у Волинській області

» Водіям та перевізникам » Великогабаритні та великовагові транспортні засоби

Великогабаритні та великовагові транспортні засоби

ГАБАРИТНО-ВАГОВІ НОРМИ ВАНТАЖНИХ ПЕРЕВЕЗЕНЬ

На сьогодні нормативними документами передбачено перевезення вантажів із загальною масою (разом з масою транспортного засобу) – не більше 40 тонн. Зазначена норма не відрізняється від Європейських норм.

Додатково: для контейнеровозів – 44 тонни, для транспортних засобів, за встановленими Укравтодором та відповідними підрозділами МВС маршрутами – до 46 тонн.

Крім того, вагові параметри контролюються і по навантаженню на вісі – для навантаження на одиночну вісь – 11 тонн, на здвоєну – 16 тонн, на строєну – 22 тонни.

Відповідно до даних, наданих фахівцями ДерждорНДІ, близько 74% автомобільних доріг були збудовані під розрахункові навантаження на вісь – 6 тонн та загальною вагою не більше – 24 т.

Щорічні збитки, які завдаються дорожньому господарству внаслідок руйнування доріг, спричинених рухом великовагових транспортних засобів, складають більш ніж 2 млрд. гривень. За дослідженнями Світового банку, щорічні втрати ВВП країни внаслідок незадовільного стану автомобільних доріг складають 3-4% ВВП. Понад 90% автомобільних доріг в Україні потребують виконання ремонтно-будівельних робіт.

ГАБАРИТНО-ВАГОВИЙ КОНТРОЛЬ

Отже, з метою збереження автомобільних доріг загального користування, центральним органом виконавчої влади (Укртрансбезпекою), на яку покладено завдання, зокрема, щодо здійснення габаритно-вагового контролю за транспортними засобами габаритно-вагові параметри, яких перевищують нормативні, розпочато заходи щодо запобігання та недопущення руйнування автомобільних доріг загального користування.

Здійснення габаритно-вагового контролю транспортних засобів регулюється:

ПЛАТА ЗА ПРОЇЗД ТА ШТРАФИ

На сьогодні законодавством та іншими нормативно-правовими актами передбачено відповідальність за здійснення перевезень вантажів понад дозволених нормативів та нараховується плата за проїзд автомобільними дорогами, яка розраховується за відповідною формулою

П = (Рзм + Рнв + Рг) х В,

де П - розмір плати за проїзд;
Рзм - розмір плати за перевищення загальної маси транспортного засобу за 1 кілометр проїзду;
Рнв - розмір плати за перевищення навантаження на вісь (осі) (за одиничну + за здвоєну + за строєну) транспортного засобу за 1 кілометр проїзду;
Рг - розмір плати за перевищення габаритів (за висоту + за ширину + за довжину) транспортного засобу за 1 кілометр проїзду;
В - відстань перевезення, кілометрів.

Осі вважаються здвоєними або строєними, якщо відстань між зближеними (суміжними) осями не перевищує 2,5 метра.

У разі перевищення нормативу хоча б одного вагового або габаритного параметру:

  • до 10% - плата за проїзд нараховується у подвійному розмірі;
  • на 10-40% - нараховується у потрійному розмірі;
  • більш як на 40% - нараховується у п’ятикратному.

За проїзд без дозвільних документів транспортних засобів, вагові параметри яких перевищують нормативні, передбачений адміністративний штраф у розмірі 100 неоподаткованих мінімумів доходів громадян (1700 гривень).

ЗМІНИ У ЗАКОНОДАВСТВІ

З метою удосконалення переліку підстав для зупинки транспортних засобів для здійснення габаритно-вагового контролю, визначення механізму контролю вагових та габаритних параметрів транспортних засобів та їх фіксації спеціальними технічними засобами шляхом низькошвидкісного і високошвидкісного зважування і вимірювання без зупинки автомобіля, та підвищення відповідальності автомобільного перевізника за порушення законодавства під час перевезення вантажів Міністерством інфраструктури України спільно з депутатським корпусом розроблений проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення контролю за безпекою автомобільних перевезень вантажів і відповідальності за порушення правил дорожнього руху», який зареєстрований у ВРУ за № 4661.

Крім того, у ВРУ також зареєстрований проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про автомобільний транспорт» (щодо дотримання вагових або габаритних норм та/або умов, визначених у дозволі на участь у дорожньому русі). (реєстр. № 4660)

Зазначеним законопроектом пропонується встановити солідарну відповідальність для автомобільного перевізника, водія транспортного засобу, відправника вантажу (комерційного посередника, брокера, експедитора), вантажовласника за порушення транспортним засобом встановлених законодавством вагових та/або габаритних норм.

Міністерство інфраструктури України наголошує, що машини з навантаженням більше 40 тонн дорогами України їздити більше не будуть. Просимо всіх перевізників дотримуватися законодавства України.

Габаритно-ваговий контроль на дорогах Волині здійснюється цілодобово

-B-1905

Інспектори Державної служби України з безпеки на транспорті, Національної поліції за технічної підтримки ДП «Волинський облавтодор» спільно з представниками громадськості на пересувному комплексі габаритно-вагового контролю перейшли на цілодобовий режим роботи.

Нагадуємо перевізникам і водіям, що у місці здійснення габаритно-вагового контролю, згідно Правил дорожнього руху, на вимогу працівника пункту габаритно-вагового контролю або працівника МВС водій вантажного автомобіля (в тому числі механічного транспортного засобу) повинен зупинитися з дотриманням вимог цих Правил, а також:

а) передати для перевірки документи, зазначені в підпунктах «а», «б» і «г» пункту 2.1 цих Правил;

       б) надати транспортний засіб та причіп (за наявності) для вагового та/або габаритного контролю відповідно до встановленої процедури.

2.4-2. У разі виявлення під час здійснення габаритно-вагового контролю невідповідності фактичних вагових та/або габаритних параметрів установленим нормам і правилам рух такого транспортного засобу та/або причепу забороняється до отримання в установленому порядку дозволу на проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, про що складається відповідний акт.

Щоб зняти можливі непорозуміння, звертаємо увагу перевізників і водіїв, що здійснення габаритно-вагового контролю транспортних засобів передбачено: Законом України «Про автомобільний транспорт»; Законом України «Про дорожній рух»; Правилами дорожнього рух затвердженими постановою Кабінету Міністрів від 10 жовтня 2001 року (зі змінами); Постановою Кабінету Міністрів від 27 червня 2007 року № 879 «Про заходи щодо збереження автомобільних доріг загального користування».

Зокрема у цій постанові зазначено, що «габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування здійснюється Укртрансбезпекою, її територіальними органами та відповідними підрозділами МВС, що забезпечують безпеку дорожнього руху».

Крім того нагадуємо, що що на виконання пункту 1.1. розпорядження від 18 травня 2016 року № 219  голови Волинської облдержадміністрації "Про обмеження проїзду великовагових автопоїздів дорогами загального користування при високих температурах повітря" та окремого доручення Укравтодору від 05.05.2016 року № 93-ОД «Про заходи із збереження доріг загального користування на період температури понад 28°С", з метою запобігання деформацій і руйнувань дорожніх покриттів у зв'язку з підвищенням температури повітря:

Тимчасово, з 01 червня поточного року з 11°° до 23°° при температурі повітря понад 28 ºС, обмежується рух вантажних автомобілів і транспортних засобів, загальна маса яких перевищує 24 т та навантаженням на вісь більше ніж 7 т, на ділянках: Доманове – Ковель – Луцьк – межа Рівненщини, автомобільної дороги М-19 Доманове (на Брест) – Ковель – Чернівці – Тереблече (на Бухарест), межа Рівненщини – Ягодин, автомобільної дороги М-07 Київ – Ковель – Ягодин (на Люблін), Луцьк – межа Рівненщини та Володимир-Волинський – Луцьк, автомобільної дороги   Н-22 Устилуг – Луцьк – Рівне, Луцьк – межа Львівщини, автомобільної дороги Н-17 Львів – Радехів – Луцьк, Луцьк – Дольськ, автомобільної дороги Р-14 Луцьк – Ківерці – Маневичі – Любешів – Дольськ, та Ковель – межа Львівщини, автомобільної дороги   Р-15 Ковель – Володимир-Волинський – Червоноград – Жовква.

Передбачено місця стоянки вантажних транспортних засобів у період обмеження руху на майданчиках під охороною ПАС № 46 „Доманове” (км 2) та ПАС №44 „Воля Любитівська” (км 92), майданчиках відстою транспорту служби доріг смт. Ратне (км 22), с. Дубова (км 71), „Зелений гай" (км 133), майданчиках під охороною Автокемпінг „Лагуна” (км 159), АЗС ТзОВ "Волинська нафтогазова компанія" (км 168), автомобільної дороги М-19 Доманове (на Брест) – Ковель – Чернівці – Тереблече (на Бухарест), майданчиках під охороною МАПП „Автопорт – Ягодин” (км 505), СТО "Волиньпаркінг" (км 488), ТзОВ "Ідея" (км 444) та ДП „Волинський облавтодор” (км 383), автомобільної дороги М-07 Київ – Ковель – Ягодин (на Люблін), майданчиках відстою транспорту служби доріг с.Війниця  (км 41), с.Березовичі (км 34), с.Забороль (км 83), майданчиках під охороною "ТзОВ Транс-Імперія" (км 98) с. Струмівка та АЗС "WOG" (км 128) поблизу с. Кадище, автомобільної дороги Н-22 Устилуг – Луцьк – Рівне, майданчиках відстою транспорту служби доріг межа Львівщини (км 70), кафе „Діброва" (км 91), та майданчику під охороною ТзОВ „Захід Транс Сервіс Плюс” с.Гірка Полонка (км 128), автомобільної дороги Н-17 Львів – Радехів – Луцьк, майданчиках під охороною ПАС №12 „Ківерці” (км 14), (300 м ліворуч по а/д Т-03-09) та ПАС №14 „Маневичі” (км 76) автомобільної дороги Р-14 Луцьк – Ківерці – Маневичі – Любешів – Дольськ, майданчиках служби доріг кафе „Сосновий бір” (км 4), с. Городилець (км 9), с. Верба (км 43), с. Заріччя (км 59), району р. Західний Буг (км 89) та майданчику під охороною транспорту п/п Наумчук В.І м. Нововолинськ (км 72), автомобільної дороги Р-15 Ковель – Володимир-Волинський – Червоноград – Жовква.